기본분류

LG TOUTS THE POWER OF OLED IN SLICK NEW CAMPAIGN

(Korea Newswire) LG Electronics’ (LG) latest online video campaign for OLED TVs highlights its benefits over traditional TVs and features commentary from Michael Uslan, the originator and executive producer of the Batman movie franchise and artist Kathy Klein on the benefits of OLED TV in their respective work. 

Having made extensive use of dark color tones on eight Batman films since 1989, Hollywood producer Michael Uslan explains the importance of differentiating between different types of black when telling a visual story. According to Uslan, the symbolic use of black as a storytelling element has a long history in cinema, and that this makes having a TV that can differentiate between shades of darkness absolutely essential to grasping the full depth of a film. Uslan praises the infinite contrast ratio of LG OLED TVs made possible by the pure black that it alone can create. Uslan says that films such as the Batman series can be experienced even more fully on OLED TVs and says, “Perfect black is the portal to perfect color.” 

Renowned mandala designer Kathy Klein also highlights the benefits of OLED’s rich color palette. Famous across the world for using organic material in her artwork, Klein says that competing display formats are unable to effectively capture her art, distorting colors and designs. “Working with OLED TV was really fascinating because it was able to display my artwork distortion-free. OLED really looks natural, these displays are able to reflect the true colors of my art,” she says in the video. 

Another video in the campaign, Colorful Sensation in Black, features hundreds of individuals running through a modern European cityscape garbed completely in black. Mixing elements of parkour and performance art, the runners move silently through the city, scaling walls and forming massive black backdrops that help to highlight the vibrant colors of daily life. The video encourages viewers to look at the objects that they encounter from a different perspective and helps underscore the importance of black in appreciating color. 

“Since we first introduced our OLED TV lineup, personalities who work in a variety of visual mediums have praised the way OLED’s pure blacks allow for high-contrast natural color reproduction,” said Brian Kwon, President and CEO at LG’s Home Entertainment Company. “With LG OLED TVs now more affordable than ever before, we encourage consumers to see for themselves what made Michael Uslan and Kathy Klein such fans of this technology.” 

All three videos are available for viewing on YouTube: 

- Colorful Sensation in Black ― https://goo.gl/vJz8AV 
- Michael Uslan ― https://goo.gl/Jai9Ry 
- Kathy Klein ― https://goo.gl/BBkLen 

For more information about LG’s OLED TV video campaign, visit http://www.lg.com/uk/lgoled/brand.html
News Source: LG Electronics Inc.

관련기사



미디어

더보기
삼성물산, 한남4 상업시설 최고 의료∙교육 아우르는 한남뉴타운 대표 랜드마크로 조성 삼성물산이 한남4구역에 의료 서비스∙교육∙문화 등 각 분야에서 최고의 브랜드를 도입해 한남뉴타운을 대표하는 상업 중심지로 만들 계획이다. 삼성물산 건설부문(이하 삼성물산)이 한남4구역 상업시설에 테라스 상가와 선큰 가든 등 랜드마크 설계를 적용하는 한편, 글로벌 1위 부동산 컨설팅 업체인 CBRE와 협업해 상가 가치를 극대화할 수 있는 차별화된 솔루션을 적용할 계획이라고 밝혔다. - 의료∙교육∙문화시설 등 대표 브랜드 도입해 프리미엄 복합공간 조성 단순 상가 공간을 넘어 한남뉴타운을 대표하는 프리미엄 복합 공간으로 거듭나기 위한 취지와 함께 조합원의 수요를 적극 반영해 의료∙교육∙문화시설 등 분야에서 국내 최고 약 80여개 브랜드와 입점 제휴한다. 먼저, 강남 유명 병원인 '리젠 메디컬 그룹'과 첨단 인공지능 기반 헬스케어 서비스를 제공하는 '메디컬 에이아이'가 입점 의향서를 제출하는 등 입주민들의 진정한 웰니스 라이프를 완성하겠다는 의지다. 여기에 강남 유명학원을 유치해 한남4구역 상가를 새로운 교육 타운으로 특화한다는 전략도 제안하고 대치동에서 명성이 높은 아이가르텐, 청담어학원, MCC 에듀케이션 등 입점 제휴를 통해 유아전문 교육부터 국제학교, 유학까

LIFE

더보기
네이버페이, 한국투자저축은행과 디지털 금융서비스 제공을 위한 전략적 MOU 체결 네이버페이 (대표이사 박상진)가 한국투자저축은행(대표이사 전찬우)과 ‘디지털 금융 서비스 제공을 위한 전략적 MOU’를 체결했다고 밝혔다. 양사는 19일 경기도 성남시 분당구에 위치한 한국투자저축은행 본사에서 진행된 업무협약식에서 상호 협력체계를 구축하여 다양한 협력사업을 발굴하고, 사용자에게 새로운 혁신의 경험을 제공하기로 약속했다. 구체적으로 p차별화된 수신/여신 디지털 금융 서비스 제공을 위한 협력 p데이터 기반의 대안신용평가를 활용한 혁신적 금융상품 제공 p양사 플랫폼 활성화를 위한 홍보 및 마케팅 상호 협력 등을 함께 진행할 예정이다. 이 같은 양사의 업무협약 내용의 일부는 이미 빠르게 구체화가 진행 중이다. 한국투자저축은행은 12월부터 네이버페이 ‘신용대출 비교’ 서비스를 통해 가입할 수 있는 개인 신용대출 상품에 네이버페이의 대안신용평가모형인 ‘네이버페이 스코어’를 적용했다. 이를 통해 대출 고객에게 추가 대출한도나 금리 혜택을 제공하는 등 내부 심사전략을 효과적으로 고도화 하였다. 지난 17일에는 한국투자저축은행 홈페이지 외에 네이버페이 ‘예적금 비교’ 서비스에서만 가입할 수 있는 전용 상품인 ‘한투 원투 한달적금’이 출시됐다. 해당 상품은 3